بهترین ماسک صورت دست ساز خانگی، روشن کننده و شفاف کننده
calendar ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
calendarمحسن دوستی
calendar دیدگاه

بهترین ماسک صورت دست ساز خانگی، روشن کننده و شفاف کننده

پوست صورت همواره از قسمت های بسیار مهم بدن است که بانوان برای آن اهمیت زیادی قائل هستند و همواره به دنبال روش هایی برای زیبا تر کردن پوست خود هستند اگر شما هم از این دسته از بانوان زیبا رو هستید به شما پیشنهاد میکنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در این مقاله بهترین و در عین حال ساده ترین ماسک های صورت خانگی را که تاثیر ویژه ای در روشن کنندگی و شفاف کنندگی صورت دارند با جزئیات کامل به شما عزیزان آموزش داده ایم. ماسک های معرفی شده در ادامه مطلب به طور جادویی تاثیر شگفت انگیزی بر روی پوست شما خواهند داشت پس حتما یکبار امتحان کنید!

نکات مهم درمورد استفاده از ماسک های خانگی

باید در نظر داشته باشید که شایع ترین عاملی که باعث کدر شدن پوست شما می شود آلودگی ها و پوست های مرده ای هستند که روزانه در پوست شما تجمع پیدا میکنند. شما عزیزان علاوه بر استفاده از ماسک های روشن کننده و شفاف کننده خانگی باید روزانه پوست خود را با شوینده های مناسب شستشو دهید. از طرفی به یاد داشته باشید که پوست شما پس از استفاده از لایه بردار ها و ماسک های صورت، بسیار حساس می شود بنابراین برای مراقبت از پوست خود حتما از آبرسان ها و مرطوب کننده ها استفاده کنید. همچنین قبل از قرار گرفتن زیر نور آفتاب از کرم های ضد آفتاب برای جلوگیری از جذب اشعه یو وی استفاده کنید.

  • ماسک صورت زردچوبه و لیمو

زردچوبه به تنهایی خاصیت روشن و شفاف کنندگی پوست را دارد. لیمو نیز به عنوان یک لایه بردار بسیار مناسب برای پوست استفاده میشود. ترکیب این دو یک ماسک بسیار فوری و عالی برای روشن شدن و همچنین شفاف شدن پوست میسازد. این ترکیب سال هاست که توسط بانوان استفاده میشود. برای ساختن این ماسک فوق العاده خانگی به دستور العمل زیر توجه کنید.

  1. یک قاشق غذاخوری زردچوبه را به همراه مقدار کافی آب لیمو مخلوط کنید.
  2. مخلوط بدست آمده باید به صورت خمیری باشد. آن را به صورت خود بمالید.
  3. پس از اینکه ترکیب روی صورتتان خشک شد، صورت خود را با آب بشویید.
  • ماسک صورت آب برنج

یکی دیگر از ماسک های خانگی که مطمئنا اسم آن را همه جا شنیده اید ماسک آب برنج است. آب برنج خاصیت ویژه ای در روشن کنندگی و همچنین شفاف کنندگی فوری پوست دارد. این ماسک حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A و ویتامین C است که بسیار مفید میباشد. آب برنج همچنین منافذ پوست را از بین میبرد و برای از بین بردن لک هایی مانند آکنه و جای جوش نیز بسیار مناسب است. از آنجایی که ایرانی ها طبخ برنج را در بسیاری از روز ها انجام میدهند این روش میتواند بسیار راحت باشد. روش استفاده از آب برنج به عنوان ماسک صورت به شرح زیر است:

  1. اجازه دهید آب برنج پخته شده سرد شود.
  2. یک تکه پنبه را به آّ برنج آغشته کنید و آن را به صورت خود بمالید.
  3. سپی اجازه دهید صورتتان خشک شود.
  4. پس از گذشت 15 الی 20 دقیقه صورتتان را با آب بشویید.
  • ماسک صورت چای سبز، پاپایا و اوتمیل

پاپایا منبع آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A و پاپایین است که ساختن ماسک خانگی با آن میتواند برای پوست شما بسیار مفید باشد. این عناصر برای پوست خاصیت لایه برداری را اجرا میکند و برای از بین بردن لکه هایی مانند جای جوش به خوبی عمل میکند. چای سبز همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است. از طرفی اوتمیل نیز ماده ای فیبر دار است که در جوانسازی و ضد لک بودن پوست نقش مهمی اجرا میکند. در ادامه نحوه استفاده از این سه ماده برای ساخت ماسک خانگی را توضیح داده ایم:

  1. در ابتدا یک قاشق غذاخوری چای سبز را به همراه یک قاشق غذاخوری اوتمیل و یک تکه پاپایا له شده ترکیب کنید.
  2. حال ترکیب خمیری بدست آمده را روی پوست صورت و گردن خود قرار دهید.
  3. سپس با حرکات دایره ای شکل روی پوستتان این ماسک را ماساژ دهید.
  4. پس از گذشت 20 دقیقه پوستتان را با آب بشویید.
  • ماسک صورت پاپایا و عسل 

پاپایا همانطور که گفتیم سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A و ویتامین C است که این دو خاصیت روشن کنندگی پوست را به خوبی انجام میدهند. اگر پاپایا را با عسل ترکیب کنیم یک ماسک فوق العاده برای از بین بردن لکه های تیره ، جای جوش و آلودگی ها ساخته میشود. در ادامه نحوه استفاده از این ماسک را قرار داده ایم.

  1. یک قطعه پاپایای خام را له کنید و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید.
  2. خمیر بدست آمده را به مدت 15 الی 20 دقیقه روی صورت و حتی گردن خود قرار دهید.
  3. سپس با آب ولرم بشویید.

  • ماسک صورت زردچوبه و ماست

این ماسک خانگی نیز یکی از معروف ترین ماسک های صورت است که بانوان از قدیم از آن استفاده میکنند. زردچوبه پوستی را که در اثر رادیکال های آزاد کدر و خسته است، شاداب و شفاف میکند. زردچوبه به همراه ماست به مرور زمان تیرگی های پوست را از بین میبرد و طراوات و شادابی را به شما هدیه میدهد. برای استفاده از این ماسک خانگی به فرمول زیر توجه کنید.

  1. 1 قاشق چای خوری زردچوبه را به همراه 3 قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید. برای جایگزین ماست از شیر هم میتوانید استفاده کنید.
  2. ترکیب را روی پوست بمالید و منتظر بمانید تا خشک شود.
  3. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.
  • ماسک صورت گوجه و آرد نخودچی

از آنجایی که گوجه فرنگی برای پوست بسیار مناسب است از آن میتوانید برای ساختن یک ماسک خانگی استفاده کنید. در صورت استفاده مناسب از این ماسک تیرگی هایی که بر اثر آفتاب سوختگی و دیگر عوامل محیطی بوجود آمده از بین میرود. برای ساختن این ماسک از فرمول زیر استفاده کنید.

  1. یک گوجه فرنگی تازه را له کرده (میتوانید رنده کنید) و با 1 قاشق غذاخوری آرد نخودچی ترکیب کنید.
  2. ترکیب را روی صورت و گردن خود پخش کنید.
  3. پس از گذشت 15 الی 20 دقیقه ترکیب را با آب بشویید.
  • ماسک آب سیب زمینی

آب سیب زمینی منبع ویتامین سی و آنتی اکسیدان ها است که به روشن شدن پوست بسیار کمک میکند. این ماسک صورت خانگی علاوه بر سفید کنندگی، سلول های مرده پوست را پاکسازی میکند و از بین میبرد. در ادامه روش ساخت این ماسک را برای شما عزیزان توضیح داده ایم.

  1. پوست سیب زمینی را بگیرید و آن را به قطعات ریز در آورید و یا رنده کنید.
  2. این قطعه ها را روی قسمت هایی از پوست که قصد سفید کردن آن را دارید بمالید تا آب سیب زمینی به پوست نفوذ کند.
  3. پس از گذشت 15 الی 20 دقیقه صورت خود را با آب بشویید.
  • ماسک صورت پودر صندل، پودر بادام و شیر

پودر صندل خاصیت شفاف کنندگی و روشن کنندگی پوست را دارد. همچنین با داشتن آنزیم تیروسیناز تولید ملانین در پوست را کاهش میدهد. پودر بادام و شیر نیز مواد مغذی پوست را فراهم میکند و پوست را به خوبی پاکسازی میکند. این خاصیت ها باعث میشود که پس از چند بار استفاده از این ماسک پوستتان بهبود یابد. به نحوه استفاده از این ماسک در ادامه توجه کنید.

  1. 1 قاشق چایخوری پودر صندل به همراه 1 قاشق چایخوری پودر بادام را مخلوط کنید و تا جایی به آن شیر اضافه کنید که ترکیب به صورت خمیری در بیاید.
  2. این ترکیب را به پوستتان بزنید و 20 دقیقه به آن مهلت دهید.
  3. سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید. اگر پوستتان خشک شد حتما از مرطوب کننده استفاده کنید.

توجه: اگر تا بحال از پودر صندل استفاده نکرده اید این ماسک را روی قسمت کوچکی از بازویتان امتحان کنید و 24 ساعت به آن زمان دهید. اگر واکنشی نداشتید می توانید برای پوست صورتتان استفاده کنید.

سوالات متداول

آیا ماسک خانگی برای پوست های حساس مضر است؟

خیر شما با داشتن پوستی حساس نیز میتوانید از این ماسک ها استفاده کنید. فقط در نظر داشته باشید که بهتر است از ماسک های خانگی استفاده کنید که خاصیت مرطوب کنندگی و ترمیم کنندگی پوست را نیز دارند مانند ماسک آلوئه ورا، عسل، ماست، بلغور جو دو سر یا همان اوتمیل، خیار و …

آیا ماسک زردچوبه برای کند کردن رشد موهای صورت مفید است؟

بله زردچوبه به دیر تر رشد کردن موهای صورت نیز کمک میکند.

آیا ماسک زردچوبه برای مردان قابل استفاده است؟

بله زردچوبه همان خاصیت های مثبت را برای آقایان نیز دارد.

سخن آخر

بهترین ماسک صورت خانگی، با استفاده از مواد طبیعی و موثر، پوست را تغذیه می‌کند، آن را از آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند و به نرمی و لطافت آن افزوده و باعث درخشش و جوانی بیشتر پوست می‌شود. در این مقاله ما بهترین ماسک های صورت دست ساز خانگی و بسیار راحت را به شما عزیزان آموزش دادیم. ماسک های معرفی شده در این مقاله مواد بسیار ساده ای دارند که در اکثر خانه ها پیدا میشود بنابراین در ساخت آنها و تاثیر فوق العاده ای که دارند تعلل نکنید.

برچسب ها:
محافظت از پوست
مقالات مرتبط
100 مدل و طرح کاشت ناخن جدید و شیک دخترانه فانتزی
100 مدل و طرح کاشت ناخن جدید و شیک دخترانه فانتزی

خدمات آرایشی

author iconمجله سرخ اپ
۱۴۰۳/۰۴/۰۹
لیست بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی و خارجی از نظر پزشکان
لیست بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی و خارجی از نظر پزشکان

محافظت از پوست

author iconمجله سرخ اپ
۱۴۰۳/۰۴/۰۴