لیست بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی و خارجی از نظر پزشکان
calendar ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
calendarمحسن دوستی
calendar دیدگاه

لیست بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی و خارجی از نظر پزشکان

استفاده از کرم های ضد آفتاب یکی از ضروری ترین و مهم ترین کار هایی است که همه ما برای مراقبت از پوستمان در برابر اشعه های مضر آفتاب باید انجام دهید. اما آیا هر ضد آفتابی میتواند مناسب باشد و عملکرد مناسبی را ارائه دهد؟ همانطور که میدانید در هر صنعتی خصوصا لوازم آرایشی محصولات تقلبی بسیار زیاد شده است. بنابراین کرم های ضد آفتاب که جزو مهمترین این محصولات است اگر تقلبی باشد هیچ محافظتی از پوست شما در برابر اشعه فرابنفش نخواهد داشت و از طرفی می تواند مشکلاتی مانند آکنه و لک و … برای پوست شما ایجاد کند.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله بهترین کرم های ضد آفتاب ایرانی و خارجی را که مورد تایید پزشکان قرار گرفته را بررسی کنیم و مزایا و معایب هر کدام را برای شما عزیزان بازگو کنیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با بهترین برند های کرم ضدآفتاب در بازار آشنا کنیم.

معرفی بهترین کرم ضد آفتاب از نظر پزشکان

برند های معتبر و با کیفیت زیادی در بازار کرم های ضد آفتاب موجود است که هر کدام ویزگی های خود را دارد. ما در اینجا لیستی از پربازدیدترین و بهترین کرم هایی را قرار داده ایم که علاوه بر محبوبیت میان افراد از نظر پزشکان نیز مورد تایید قرار گرفته است.

ضد آفتاب کلینیک

کرم ضد آفتاب کلینیک یکی از مشهور ترین ضد آفتاب ها در بازار است که از مدت ها پیش تاکنون بازدید قابل توجهی را شامل خود کرده است. این ضد آفتاب فاقد چربی و پارابن و مواد مضر است و ترکیبات آن طوری طراحی شده که برای پوست های حساس و حتی کودکان نیز مناسب و قابل استفاده است. این ضد آفتاب به خوبی از پوست شما در برابر آفتاب محافظت میکند.

ضد آفتاب هیدرودرم

هیدرودرم یکی از برند های بسیار با کیفیت ایرانی در زمینه تولید محصولات پوستی است. ضد آفتاب هیدرودرم یکی از بهترین محصولات این برند است که مورد تایید پزشکان قرار گرفته و در لیست بهترین ها نیز قرار دارد. ضد آفتاب هیدرودرم که به صورت ویژه از پوست شما در برابر اشعه آفتاب محافظت میکند برای انواع پوست ها به طور جداگانه تولید شده است و می توانید از مراکز معتبر آن را تهیه کنید.

ضد آفتاب آردن

آردن یکی دیگر از برند های ایرانی معروف است که محصولات خوبی را به کاربران خود ارائه میدهد. یکی از بهترین محصولات پوستی آردن ضد آفتاب های بی نظیر آن است. اگر به دنبال ضد آفتاب اقتصادی و قیمت مناسب و با کیفیت هستید آردن  به عنوان بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی مورد تایید پزشکان قرار دارد و میتوانید با خیال راحت از این محصول استفاده کنید.

ضد آفتاب ایزدین

اگر به دنبال بهترین کرم ضد آفتاب خارجی هستید و گران قیمت بودن کرم برای شما اهمیتی ندارد، ایزدین یکی از معروف ترین و بهترین کرم های ضد آفتاب است که به صورت بسیار ویژه ای از پوست شما در برابر اشعه مضر خورشید محافظت میکند. سبک بودن بی نظیر این کرم روی پوست سبب شده که مورد استفاده برای پوست دور چشم نیز باشد. این ضد آفتاب هم به صورت رنگی و بی رنگ تولید میشود که هر دوی آنها مورد تایید پزشکان قرار دارد.

ضد آفتاب بایودرما

مطمئنا تا بحال برند بایودرما به گوشتان خورده است. کرم های ضد آفتاب این برند علاوه بر پوشش با کیفیتی که روی پوست شما در برابر اشعه خورشید دارد خاصیت های دیگری مانند رفع لک های صورت به مرور زمان را نیز پوشش میدهد. اگر به دنبال بهترین کرم ضد آفتاب ضد لک هستید پیشنهاد ما بایودرما است. ضد آفتاب بایودرما با داشتن ویتامین های E و C به رفع تیرگی و لک های صورت شما کمک ویژه ای میکند و همچنین مانع ایجاد چین و چروک های پوستی میشود.

ضد آفتاب لاروش پوزای

لاروش پوزای یک برند با کیفیت فرانسوی است که ضد آفتاب های بی نظیری را برای انواع پوست ها تولید میکند. این ضد آفتاب علاوه بر محافظت در برابر اشعه خورشید، از پوست شما در برابر آلودگی ها و عوامل آلوده محیط نیز محافظت میکند. همچنین این ضد آفتاب بافت بسیار سبکی دارد و در طول روز هیچ سنگینی را روی پوست خود احساس نخواهید کرد. از دیگر ویژگی های ضد آفتاب لاروش پوزای این است که مانع ایجاد چین و چروک های پوستی میشود و به درمان لک های پوستی نیز کمک میکند.

 همچنین در ترکیبات این ضد آفتاب از اسید هیالورونیک و نیاسینامید استفاده شده است که پوست را آبرسانی و لایه برداری نیز میکند.

ضد آفتاب لافارر

لافارر یکی دیگر از بهترین برند های ضد آفتاب است که به عنوان رقیب سرسختی برای برند های خارجی شناخته شده است. این ضد آفتاب در چند طیف رنگی تولید میشود که ظاهری یک دست و پوشانندگی مناسبی به پوست شما میدهد. در ترکیبات این کرم بی نظیر از انواع روغن های طبیعی و عصاره گیاهان استفاده شده است که خاصیت های ویژه ای به همراه خواهد داشت.

ضد آفتاب اوردینری

مطمئنا این روزها با محصولات اوردینری زیاد برخورد میکنید. زیرا این برند یکی از با کیفیت ترین برند های لوازم پوستی خصوصا انواع سرم های پوستی است. ضد آفتاب های اوردینری مانند سرم های این برند بسیار با کیفیت و پر از خاصیت است که مورد تایید پزشکان قرار دارد. در ترکیبات این ضد آفتاب خارجی انواع آنتی اکسیدان های مفید پوست استفاده شده است که مانع از ایجاد چین و چروک و لک در صورت شما میشود. هر چند که بافت این ضد آفتاب کمی ضخیم است اما فوق العاده سبک می باشد و به سرعت روی پوست جذب میشود. یکی دیگر از ویژگی های ضد آفتاب اوردینری خاصیت روشن کنندگی است که برای پوست شما ایجاد میکند.

ضد آفتاب سینره

سینره یکی از برند های معروف و با کیفیت ایرانی است که توسط بسیاری از پزشکان پوست تجویز میشود. ضد آفتاب سینره هم برای پوست های خشک و هم چرب مناسب است و به عنوان پرفروش ترین ضد آفتاب ایرانی شناخته شده است. سینره محصولات خود را بر پایه گیاهی تولید میکند. ضد آفتاب های سینره در بازار هم به صورت رنگی و هم بی رنگ موجود است.

نکات مهم هنگام خرید بهترین ضد آفتاب

برای انتخاب یک ضد آفتاب مناسب و با کیفیت متخصصان فاکتور های مختلفی را بررسی میکنند تا آن ضد آفتاب را در لیست بهترین کرم های ضد آفتاب قرار دهد. شما کاربران عزیز نیز میتوانید از این فاکتور ها و نکات استفاده کنید تا بهترین ضد آفتاب در بازار را بشناسید. در ادامه به مهم ترین نکات برای انتخاب بهترین ضد آفتاب خارجی و ایرانی اشاره شده است: 

  • به SPF کرم توجه کنید

در کرم های ضد آفتاب SPF آن نشان میدهد که تا چه حد در برابر نور خورشید محافظت دارد. به عنوان مثال SPF25 در یک کرم ضد آفتاب قوی تر از یک  کرم با SPF 10 روی پوست شما اثر میکند و در برابر اشعه فرابنفش محافظت می شود. بنابراین یکی از مشخصات بهترین ضد آفتاب spf بالای آن است. متخصصان پوست spf 30 را یک spf مناسب برای بهترین کرم های ضد آفتاب در نظر گرفته اند که تا 97 درصد اشعه فرابنفش مضر خورشید را مسدود میکند.

  • کرم ضد آفتاب دارای spf بالای 50 نخرید

درسته که در مطلب قبلی گفتیم spf بالا میتواند کاور خیلی خوبی برای پوست شما در برابر اشعه فرابنفش خورشید داشته باشد اما متخصصان spf مناسب را بین 30 تا 50 در نظر گرفته اند. و کمتر یا بیشتر از این مقدار محافظت اضافه ای برای پوست شما نخواهد داشت. برخی معتقدند که spf بالای 50 تنها برای اعتماد کاذب افراد ساخته میشود و آنچنان تفاوتی با spf 50 نخواهد داشت. بنابراین نیازی به خرید کرم ضد آفتابی که spf آن بالای 50 است نیاز نخواهید داشت.

  • کرم ضد آفتاب طیف گسترده استفاده کنید

کرم های ضد آفتاب با طیف گسترده پوست شما را در برابر هر دو اشعه UVA و UVB محافظت میکند. اشعه UVA باعث ایجاد چین و چروک به مرور زمان در پوست میشود و اشعه UVB نیز باعث پیری پوست و سرطان پوست میشود. بنابراین این نوع محافظت در کرم های ضد آفتاب میتواند از بروز این مشکلات به خوبی جلوگیری کند.

  • به مواد فعال درون کرم های ضد آفتاب توجه کنید

هنگام خرید ضد آفتاب حتما به مواد فعال درون ضد آفتاب توجه کنید. سعی کنید ضد آفتابی که انتخاب میکنید دارای مواد فعال دی اکسید تیتانیوم، اکسید روی و آووبنزون باشد. همچنین توجه کنید که ضد آفتاب انتخابی شما دارای  ویتامین A که معمولا با عنوان رتینیل پالمیتات یاد میشود نباشد. زیرا بسیاری از متخصصان معتقدند که ضد آفتاب های دارای ویتامین A باعث بروز تومور های پوستی میشود.

  • توجه به نوع ضد آفتاب

وقتی بحث از نوع ضد آفتاب میشود منظور حسی است که روی پوست شما ایجاد میشود. در بازار 3 نوع متداول از کرم های ضد آفتاب موجود است. نمیتوان گفت که کدام نوع ضد آفتاب بهتر است چرا که هر کدام مزایای خود را دارد. در ادامه انواع ضد آفتاب ها را معرفی کرده ایم که با توجه به کاربردی که از آن انتظار دارید می توانید هر کدام را برای خود انتخاب و تهیه کنید.

اسپری ضد آفتاب: این نوع ضد آفتاب ها همانطور که نامش پیداست به صورت اسپری تولید و عرضه میشود. معمولا اسپری های ضد آفتاب برای نقاطی از بدن که دسترسی به آن سخت است یا برای افرادی که موی بدنشان زیاد است مناسب می باشد.

لوسیون ضد آفتاب: لوسیون های ضد آفتاب یکی از رایج ترین نوع ضد آفتاب است که در اغلب داروخانه ها و فروشگاه های لوازم آرایشی موجود است و اغلب ما از آن استفاده میکنیم.

ضد آفتاب استیکی: این نوع ضد آفتاب ها قابلیت حمل راحت تری دارند و احتمال نشتی و کثیفی آنها نسبت به سایر ضد آفتاب ها کمتر است. برای استفاده از این نوع ضد آفتاب ها کافیست آن را روی پوست خود بمالید. معمولا این نوع ضد آفتاب ها بیشتر در مسافرت کاربرد دارد.

نتیجه گیری

برای خرید بهترین کرم ضد آفتاب علاوه بر بافت کرم و برند آن باید به نکات دیگری مانند SPF مناسب کرم و همچنین قیمت و مواد تشکیل دهنده آن نیز توجه کنید. برند های معرفی شده در این مقاله به خوبی این نکات را رعایت کرده اند و تا کنون دارای محبوبیت زیادی میان کاربران می باشند. استفاده از ضد آفتاب این روزا ها بسیار ضروری و لازم است. کرم های ضد آفتاب با کیفیت علاوه بر محافظت از پوست شما در برابر اشعه های مضر آفتاب مزایا و خاصیت ها یدیگری مانند جلوگیری از پیری و چین و چروک پوست را برای شما به ارمغان می آورد بنابراین استفاده از این محصول را جدی بگیرید.

برچسب ها:
محافظت از پوست
مقالات مرتبط
رنگساژ چیست و چه انواعی دارد و چگونه در خانه انجام دهیم
رنگساژ چیست و چه انواعی دارد و چگونه در خانه انجام دهیم

استایل و رنگ مو

author iconمجله سرخ اپ
۱۴۰۳/۰۵/۲۰
اکسیژن تراپی صورت چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟
اکسیژن تراپی صورت چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

محافظت از پوست

author iconمجله سرخ اپ
۱۴۰۳/۰۶/۱۱