کاشت ناخن با ژل بهتر است یا پودر+ بررسی مزایا و معایب هر کدام
calendar ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
calendarمحسن دوستی
calendar دیدگاه

کاشت ناخن با ژل بهتر است یا پودر+ بررسی مزایا و معایب هر کدام

در عصر حال حاضر، زیبایی و آرایش ناخن ها جزء جذاب ترین و پرطرفدارترین عناصر زیبایی برای بسیاری از افراد است. یکی از روش‌های محبوب برای تزیین و تقویت ناخن‌ها، کاشت ناخن با ژل و پودر است. انتخاب بین این دو روش ممکن است برای بسیاری یک چالش باشد زیرا هر یک از این دو روش دارای ویژگی‌ها، مزایا و معایبی منحصر به فردی هستند.

در اینجا قصد داریم به بررسی مزایا و معایب کاشت ناخن با ژل و پودر بپردازیم تا شما بتوانید انتخاب بهتری برای خود داشته باشید. این مقاله هدف دارد تا به شما کمک کند تا تصمیم بهتری برای زیبایی ناخن‌های خود بگیرید و با اطلاعات کاملتری به فرآیند کاشت ناخن‌های خود بپردازید. پس تا انتها با ما همراه باشید که  تمام تفاوت های کاشت ژل و پودر را بررسی کنیم.

تفاوت های کاشت ژل و پودر

تفاوت اصلی که میان این دو نوع خدمات وجود دارد در موادی است که استفاده میشود. اما همین تفاوت ساده باعث شده که روش انجام هر کدام متفاوت باشد و مقایسه های زیادی میان آنها موجود باشد. به همین دلیل ما مقایسه های مختلف میان کاشت ناخن با ژل و پودر را یکی یکی در ادامه بررسی کرده ایم. با ما همراه باشید.

مقایسه میان مواد کاشت پودر و ژل

کاشت پودر یکی از روش های اولیه کاشت ناخن است که در این روش از مواد پودری به همراه لیکوئید استفاده میشود. قبل از قرار دادن این پودر که استحکام بالایی به ناخن ها می دهد برای قد دهی ناخن از قالب، تیپ یا فرمر استفاده میشود. در عوض مواد کاشت ژل به صورت ژله ای عرضه میشود و یکی از تفاوت هایی که در این دو وجود دارد این است که مواد کاشت ژل مانند مواد پودری در هوای آزاد خشک نمیشود و باید در دستگاه UV قرار بگیرد.

مقایسه ماندگاری کاشت پودر و ژل

در بررسی هایی که برای پاسخ به این سوال که کاشت پودر بهتر است یا ژل انجام شده است میتوان به میزان ماندگاری آنها برای مقایسه این دو نوع کاشت ناخن اشاره کرد. ماندگاری کاشت ناخن با استفاده از پودر معمولاً طولانی تر است تا 4 تا 6 هفته زمانی که از پودر با کیفیت و روش صحیح استفاده شود. این روش بسیار قوی و محکم است و می تواند به ناخن های طبیعی استحکام بیشتری بدهد. اما کاشت ناخن با استفاده از ژل معمولاً ظاهر زیباتری به ناخن ها می دهد اما ممکن است ماندگاری کمتری نسبت به پودر داشته باشد، حدود 3 تا 4 هفته. همچنین استفاده از ژل نیاز به تعویض و ریتاچر هر 3 تا 4 هفته دارد که این می تواند زمان بیشتری را در بر بگیرد و هزینه بیشتری را برای هر بار تغییر طلبد. 

در نهایت، انتخاب بین کاشت ناخن با پودر و ژل بستگی به سلیقه شما، نیازهای ناخن ها و تجربه خودتان دارد. از مواد با کیفیت بالا استفاده کنید و از متخصصین متخصص برای انجام این کار بهره ببرید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

مقایسه مضرات کاشت پودر و ژل

کاشت ناخن مانند هر خدمات دیگری عوارض و مشکلاتی ممکن است برای افراد به وجود بیاورد چرا که به هر حال برای اسن خدمات از مواد شیمیایی استفاده میشود که روی سلامت ناخن ها تاثیر گذار است. اما اگر بخواهیم از مقایسه میان کاشت پودر و ژل در این مورد انجام دهیم و بگوییم کاشت پودر بهتر است یا ژل؟ باید بگوییم که کاشت ژل ضرر کمتری به سلامت شما وارد خواهد کرد. کاشت پودر به دلیل استفاده از لیکوئید و پرایمر های اسیدی میتواند باعث حساسیت های پوستی و حتی تشدید اگزما شود. همچنین بوی بد این مواد میتواند به ریه ناخن کار نیز آسیب برساند. بنابراین اگر پوست حساسی دارید استفاده از کاشت ناخن پودری برای شما مناسب نخواهد بود. همچنین اگر اولین بار برای کاشت ناخن اقدام میکنید بهتر است از ژل استفاده کنید.

مقایسه مدت زمان کاشت پودر و ژل

هر چند که کاشت ناخن با پودر در هوای آزاد خشک میشود و نیاز به قرار گیری در دستگاه UV ندارد؛ اما کاشت ژل هم اگر توسط ناخن کار حرفه ای و ماهر انجام شود زمان زیادی را نمی گیرد مگر اینکه کاشت قالب با ژل انجام شود. در کاشت ژل با تیپ تا ناخن کار دست دیگر شما را تمام کند آن یکی دستتان در دستگاه خشک میشود اما در کاشت قالب با ژل نیاز است پس از کاشت هر انگشت یکی یکی در دستگاه UV قرار بگیرد. بنابراین نمیتوان دقیق مشخص کرد که کدام یک سریع تر انجام میشود کاشت ژل یا پودر!

 

مقایسه قیمت کاشت پودر و ژل

یکی دیگر از مقایسه هایی که میان کاشت پودر و ژل را بررسی کرده ایم تفاوت قیمت آنها است. به دلیل تفاوت در متریال و نوع کار قطعا قیمت این خدمات نیز با یکدیگر متفاوت است. کاشت ناخن با ژل به دلیل جدید تر بودن، کمتر بودن عوارض جانبی و مواد گران تر، قیمت بالاتری دارد. البته این اختلاف قیمت زیاد نیست. 

مزایای کاشت ناخن با پودر

همانطور که گفتیم کاشت ناخن با استفاده از پودر یک روش محبوب برای تقویت و زیبایی ناخن ها است.مزایای این روش شامل موارد زیر می‌شود که خوب است قبل از اقدام به کاشت ناخن به آن توجه کنید:

  • قیمت ارزان یکی از فاکتورهای مهمی است که هر مشتری به آن توجه میکند و برایش اهمیت دارد. به همین دلیل قیمت ارزان تر کاشت پودری باعث شده افراد بیشتری به آن روی بیاورند. قیمت ارزان تر این خدمات به دلیل قیمت ارزان تر متریال آن است که باعث شده این خدمات قیمت مناسب تری داشته باشد.
  • کاشت پودری به دلیل عدم نیاز به قرارگیری در دستگاه UV برای خشک شدن زمان کمتری را در برمیگیرد. البته در صورتی که فرد به اندازه کافی در کار خود مهارت داشته باشد. بنابراین به طور کلی میتوان گفت که کاشت پودر به زمان کمتری نسبت به کاشت ژل نیاز دارد.
  • ناخن های کاشته شده با پودر، به دلیل استفاده از مواد مقاوم و انعطاف پذیر مانند اکریلیک، مقاومت بالایی دارند و در برابر شکستن و خوردگی بسیار مقاوم هستند.

معایب کاشت ناخن با پودر

علاوه بر مزیت هایی که کاشت پودر برای شما به ارمغان می آورد معایبی نیز وجود دارد که باید آنها را در نظر گرفت. در ادامه چند تا از مهم ترین معایب کاشت ناخن با پودر را برای شما عزیزان بررسی کرده ایم:

  • استفاده از لیکوئید و پرایمر اسیدی همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم میتواند حساسیت های پوستی و اگزما را تشدید کند. چرا که این مواد شیمیایی به شدت پوست را خشک میکند و سبب بروز حساسیت ها میشود. اگر برای اولین بار میخواهید کاشت ناخن انجام دهید و پوست حساسی دارید بهتر است از کاشت ژل استفاده کنید.
  • بوی مواد کاشت پودر نیز میتواند آسیب های زیاد و جبران ناپذیری به ریه های ناخن کار برساند. بنابراین به عنوان یک ناخن کار اگر از روش کاشت پودر استفاده میکنید حتما تهویه هوا را در سالن خود داشته باشید. علاوه بر ناخن کار این بو به مشتری نیز می تواند آسیب برساند.
  • با توجه به خشک شدن سریع مواد روی ناخن ها در روش کاشت ناخن با پودر،ناخن کار فرصت کافی برای شکل دهی به ناخن های شما نخواهد داشت و ممکن است نتواند ظرافت و زیبایی مورد نظر را بر روی آنها اعمال کند. اما، در روش کاشت ناخن با استفاده از ژل، فرصت بیشتری برای سوهان کشی و فرم دهی وجود دارد که باعث می‌شود نتیجه کار ظریف‌تر و ظاهر طبیعی‌تری داشته باشید. این امر می‌تواند به کیفیت و دقت کار ناخن کار کمک کند و نتایج پرنده‌تری ایجاد کند.

مزایای کاشت ناخن با ژل

کاشت ژل که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است به عنوان دومین روش مرسون کاشت ناخن به کار میرود که در ابتدای مطلب به طور کامل با آن آشنا شدید. در ادامه به مزایای این روش از خدمات ناخن می پردازیم تا در انتخاب کاشت ناخن بهتر تصمیم بگیرید.

  • بر خلاف کاشت ناخن با پودر در کاشت ژل هیچگونه حساسیتی رخ نمیدهد و سالم تر از کاشت پودر میباشد. بنابراین استفاده از کاشت ژل باعث بروز اگزما و حساسیت پوستی نمیشود و افرادی که از پوست حساس دارند با خیال راحت میتوانند از این روش استفاده کنند.
  • با توجه به ظاهر زیبا و طبیعی‌تری که ناخن‌های کاشته شده با استفاده از روش ژل به آن می‌دهد، بسیاری از خانم‌ها این روش را ترجیح می‌دهند. این امر به دلیل این است که قبل از وارد کردن ناخن به دستگاه UV، امکان سوهان کشی، فرم و شکل دادن به ناخن‌ها و اصلاح آنها وجود دارد، که اغلب منجر به نتایج طبیعی‌تر و زیباتر نسبت به روش‌های دیگر کاشت ناخن می‌شود. این قابلیت‌ها می‌تواند باعث افزایش کیفیت و جلب توجه بیشتر به نتیجه کار شود.
  • مواد کاشت ژل همچنین روی ناخن احساس سبک تری نسبت به کاشت پودر به شما میدهد.
  • بر خلاف کاشت پودر در این روش هیچ بوی بدی از طرف مواد کاشت ژل بوجود نمی آید بنابراین آسیبی به ریه های شما نخواهد رسید.

معایب کاشت ناخن با ژل

کاشت ناخن با استفاده از ژل از لحاظ ظاهری زیبا و طبیعی به نظر می‌رسد، اما برخی معایب نیز وجود دارد که بیان می‌کند:

  •   کاشت ناخن با ژل نیازمند زمان بیشتری نسبت به روش‌های دیگر مانند پودر ناخن است. این باعث می‌شود که فرایند انجام کار زمان‌برتری داشته باشد.
  • استفاده از مواد ژل و تجهیزات مورد نیاز برای کاشت ناخن با ژل هزینه بیشتری نسبت به روش‌های دیگر دارد. این موضوع ممکن است برای برخی افراد مشکل اقتصادی ایجاد کند.
  • ناخن‌های کاشته شده با ژل نیازمند مراقبت و بازسازی منظم هستند تا طولانی‌مدت زیبایی و کیفیت آنها حفظ شود.

بنابراین، قبل از انجام کاشت ناخن با استفاده از روش ژل، بهتر است این معایب را در نظر بگیرید و با ناخن‌کار خود در مورد این موارد مشورت کنید.

نتیجه گیری

در این مطلب به طور کامل به بررسی و مقایسه کاشت ناخن با ژل و پودر پرداختیم. به طور کلی تفاوت میان این دو خدمات در متریال به کار رفته و فرآیند انجام کار است. اختلاف قیمت، مدت زمان مورد نیاز برای انجام هر کدام، شیوه خشک شدن مواد، مضرات استفاده از هر روش و ماندگاری و دوام آنها از  دیگر تفاوت ها میان کاشت ژل و پودر است که در این مقاله به طور کامل بررسی شد. هر کدام مشخصات و ویژگی های خاص خود را دارد. بنابراین هر کدام را میتوانید برای زیبایی ناخن هایتان استفاده کنید.

برچسب ها:
خدمات آرایشی
مقالات مرتبط
اکستنشن مو چیست؟ دلایل استفاده و انواع روش های نصب
اکستنشن مو چیست؟ دلایل استفاده و انواع روش های نصب

استایل و رنگ مو

author iconمجله سرخ اپ
۱۴۰۳/۰۴/۰۴