بولدبروز ابرو چیست؟ عوارض، مزیت ها و تفاوت ها
calendar ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
calendarمحسن دوستی
calendar دیدگاه

بولدبروز ابرو چیست؟ عوارض، مزیت ها و تفاوت ها

یکی از دغدغه های اصلی بانوان که کم پشت بودن و یا نداشتن ابرو بود با این تکنیک به خوبی برطرف شد و استقبال ویژه ای تاکنون داشته است.بولد بروز ابرو یکی از تکنیک های نیمه دائمی فوق العاده عالی برای آرایش و طراحی ابرو به دلخواه مشتری است که نسبت به دیگر تکنیک های آرایش نیمه دائمی ابرو مانند سایه، تاتو و… بهتر و طبیعی تر است. در این روش با استفاده از سوزن های یکبار مصرف در قاب طراحی شده برای ابروی شما به صورت هاشور تار مو ها را آرایش میکنند که در انتها بسیار طبیعی به نظر میرسد. تکنیک بولدبروز نسبت به میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن جدیدتر و همچنین با درد کمتری انجام میشود. چرا که در بولد بروز در عمق کمتری نسبت به سایر روش ها تاتو انجام میشود و البته نیازمند دو بار ترمیم میباشد.  در ادامه کمی بیشتر با این تکنیک عالی برای اصلاح فرم و آرایش ابرو میپردازیم.

خدمات بولدبروز چیست؟

همانطور که در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم در حال حاضر یکی از بهترین و پر طرفدار ترین روش ها برای اصلاح فرم و آرایش و طراحی ابرو بولدبروز می باشد. بولد بروز از این جهت این همه طرفدار پیدا کرده است که ابروهایی بسیار طبیعی با فرم دلخواهتان و بدون کادر به چهره شما تحویل میدهد. در ادامه نمونه کار های بولد بروز را قرار داده ایم که میتوانید مشاهده کنید. در این روش با استفاده از ابزار مورد نیاز مانند تار های مو در جهت رویش مو های ابروی فرد و در قسمت های خالی کشیده میشود تا ابرو پر تر شود. نام دیگر این خدمات که اغلب افراد و کسانی که دوره دیده اند با این نام کار میشناسند فیبروز میباشد. از آنجایی که این روش به صورت دستی انجام میشود مهارت آرایشگر اهمیت بسیار زیادی دارد که کوچکترین اشتباه در انجام این خدمات نکند. بنابراین بهتر است به بهترین سالن های زیبایی برای انجام این خدمات مراجعه کنید.

تفاوت های بولدبروز و فیبروز

اصلی ترین تفاوتی که میان این دو خدمات زیبایی وجود دارد ظرافت آنها میباشد. میتوان گفت بولدبروز همان فیبروز است اما با ظرافت بیشتر. در روش بولدبروز همچنین از رنگ های فیبروز استفاده میشود. البته هنگام خرید رنگ ها به اصل بودن آنها توجه زیادی کنید تا خدمات ماندگار و خوبی را ارائه دهید. رنگ های اصل آکادمی فی، گیاهی و بدون سرب هستند. یکی دیگر از تفاوت های بولدبروز و فیبروز این است که در روش بولد بروز خطوطی که در ابرو کشیده میشود کمی قوس دار هستند و فرم سه بعدی دارند که زیبایی خاصی به ابرو های شما میدهد و بسیار طبیعی جلوه میکند.

سوزن بولدبروز و فیبروز و تفاوت های آن

همانطور که گفتیم این دو خدمات به صورت دستی انجام میشود و ابزار اصلی آنها سوزن مخصوص این خدمات میباشد. سوزن بولدبروز و فیبروز در ظاهر شبیه به یکدیگرند و هر دو سوزن هایی یو شکل و کج دارند اما تعداد و برخی ویژگی آنها با یکدیگر متفاوت است که در ادامه به طور جداگانه بررسی کرده ایم.

سوزن فیبروز: سوزن های فیبروز یو شکل بوده و استریل و یکبار مصرف هستند. توجه داشته باشید هر کجا این خدمات را انجام میدهید سوزن شما تازه از بسته بندی باز شود. این تیغه دارای 18 پین یا همان سوزن است. بهتر است در فیبروز از سوزن های مشکی یو شکل استفاده شود. زیرا نسبت به تیغ طلایی ضخیم ترند و مناسب افراد مبتدی، پوست چرب و حساس می باشد.

سوزن بولدبروز: سوزن بولد بروز با این تفاوت که دارای تیغه ای با 16 سوزن است و این سوزن ها ترکیبی از سوزن یو شکل و سر کج فیبروز میباشد. شکل منحصر به فرد این سوزن های باعث شده که برای طراحی های خاص در نظر گرفته شود. سوزن های بلند روی تیغه برای کشیدن خط های بلند و سوزن های کوتاه برای طراحی خطوط کوتاه و ظریف مورد استفاده قرار میگیرد.

میزان ماندگاری بولد بروز

در خدمات بولدبروز مانند دیگر خدمات آرایش نیمه دائمی ابرو ماندگاری به عوامل مختلفی مانند جنس و نوع پوست، سن، شرایط فیزیکی، سبک زندگی،کیفیت مواد استفاده شده و حرفه ای بودن پیگمنتر بستگی دارد. البته تکنیک بولدبروز برای پوست های چرب نیز ماندگاری خوبی دارد اما ترجیحا پوست خشک برای انجام این خدمات بهتر است. ناگفته نماند رنگ های بولدبروز در عمق کمتری نسبت به سایر روشهای ابرو قرار میگیرند بنابراین با توجه به عوامل گفته شده و بسته به نوع پوست شما تا 6 ماه تا 1 سال ماندگاری خواهد داشت.

دوران نقاهت و مراحل و زمان ترمیم بولدبروز

پس از انجام خدمات بولد بروز در روز اول شما تنها کمی قرمزی و التهاب را روی ابرو های خود احساس میکنید. روز دوم تا چهارم رنگ ابرو ها بسیار پررنگ میشود. پس از گذشت 5 الی 7 روز رنگ های روز خطوط تکه تکه شده و میریزند. توجه داشته باشید که خودتان با دست حتی زخم های آویزان را نکنید. روز 8 تا 10 خطوط به طور کامل ناپدید میشود و نباید نگران این مسئله باشید. زیرا در روز 14 تا 28 رنگ خطوط یا همان استروک ها قابل مشاهده میشود. البته ممکن است همه آنها مشاهده نشود و سبب شود ابرو های شما ناقرینه به چشم بیاید در این صورت نیاز به یک جلسه ترمیم دارید. به طور کلی پس از گذشت این زمان بهتر است به پیگمنتر خود مراجعه کنید تا در صورت نیاز به ترمیم شما را راهنمایی کند.

پرهیز های قبل از بولدبروز 

برای انجام هر خدماتی از زیبایی باید مراقبت های لازم را برای نتیجه گیری بهتر انجام دهید. قبل از انجام خدمات بولدبروز باید پرهیز ها و کار های ذکر شده در زیر را در نظر بگیرید تا نتیجه خوبی را دریافت کنید:

  • مصرف نوشیدنی های الکلی و کافئین دار یک روز قبل از بولدبروز ممنوع است.
  • هر نوع لیزر قبل از انجام بولدبروز ممنوع است.
  • در زمان پریود بولدبروز انجام ندهید.
  • از رنگ کردن ابرو 10 روز قبل از بولدبروز بپرهیزید.
  • بوتاکس از حداقل یک ماه قبل نباید انجام شود.

مراقبت های پس از بولدبروز

همچنین علاوه بر پرهیز ها پس از انجام خدمات بولد بروز که بسیار حساس است باید مراقبت هایی را با دقت و به خوبی انجام دهید تا نتیجه خوبی کسب کنید. بنابراین نه تنها پیگمنتر باید به کیفیت مواد و مهارت خود اهمیت دهد شما نیز در نتیجه بهتر این خدامت سهیم هستید. پس به موارد زیر توجه کنید:

  • تا مدتی پس از انجام این خدمات بهتر است روی صورت نخوابید.
  • اگر اطراف و یا روی ابرو احساس خارش داشتید به هیچ عنوان نخارانید.
  • برای چرب کردن محل زخم فقط از پماد استریل چشمی ویتامین آ استفاده کنید که در صورت نیاز پیگمنتر به شما پیشنهاد میدهد.
  • از انجام فعالیت هایی که منجر به عرق کردن میشود بپرهیزید.
  • تا 72 ساعت بعد از انجام این خدمات حمام نروید و آب به صورت خود نزنید.
  • تا هنگامی که زخم ها خودشان نیفتاده اند از لیف کشیدن در حمام یا هر کاری که باعث کنده شدن عمدی زخم ها میشود بپرهیزید.
  • از شامپوی ملایم مانند شامپو بچه استفاده کنید.
  • اجازه ندهید روی زخمتان خشک شود و تا دو روز بعد از پنبه استریل برای کشیدن پماد استفاده کنید.
  • تا 14 روز از هیچ نوع لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  • تا یک ماه پس از انجام بولد بروز از انجام آرایش روی ابرو، سونا و شنا رفتن، آفتاب گرفتن جلوگیری کنید.

انجام بولدبروز برای چه کسانی مضر است؟ کلام آخر

انجام این خدمات به بانوان شیرده و باردار توصیه نمیشود. زیرا رنگ های استفاده شده در این خدمات میتواند برای جنین و نوزاد خطرناک و مضر باشد. همچنین بانوانی که از خدمات دیگر آرایش دائمی ابرو مانند تاتو استفاده کرده اند و همچنان تاتوی آنها پررنگ و پیداست نمیتوانند از این روش استفاده کنند.

برچسب ها:
خدمات آرایشی
مقالات مرتبط