فینیشینگ میکاپ چیست؟ روش انجام و مواد لازم
calendar ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
calendarمحسن دوستی
calendar دیدگاه

فینیشینگ میکاپ چیست؟ روش انجام و مواد لازم

مطمئنا همه شما عزیزان دوست دارید میکاپی که برای آن هزینه می کنید علاوه بر با کیفیت بودن تا ساعت ها مثل ساعت اول باقی بماند. یکی از بروزترین و حرفه ای ترین روش هایی که بهترین میکاپ آرتیست ها برای این مورد انجام میدهند فینیشینگ میکاپ است. اما اینکه چگونه و با استفاده از چه ابزاری این کار را انجام میدهند، را در ادامه به طور کامل توضیح خواهیم داد. شما حتی در خانه اگر میکاپ میکنید میتوانید از این روش استفاده کنید و میکاپ خود را تا ساعت ها بدون تغییر نگه دارید.

فینیشینگ میکاپ چیست؟

قطعا هر چه آرایش و میکاپ حرفه یا تر باشد علاوه بر اینکه بر روی صورت زیباتر می نشیند رضایت بیشتری از مشتری خواهید داشت که همین مورد سبب جذب مشتری نیز میشود. اما فینیشینگ صورت که مرحله آخر است به اندازه شروع یک میکاپ مهم است و اگر میکاپ آرتیست آن را انجام ندهد هر چه آرایش تمیز و حرفه ای برای مشتری انجام داده باشد پس از گذشت چند ساعت به دلایل مختلفی مانند گرما، تعریق و… میکاپ او خراب میشود.

 بنابراین استفاده از فینیشینگ میکاپ به شما امکان می‌دهد تا آرایشتان را برای طولانی مدت حفظ کنید و از زمان و انرژی کمتری برای تجدید آن نیاز داشته باشید. همچنین، این مرحله به شما اعتماد به نفس بیشتری در زمان‌های مهم و مهمانی‌ها می‌دهد زیرا آرایش شما ثابت و بدون هیچ گونه نقصی خواهد بود.

کاربردهای فینیشینگ صورت

مزایای فینیشینگ صورت بسیار زیاد است و استفاده از این روش هیچ مانعی برای افراد ندارد و تنها مختص به عروسی و جشن های بزرگ نیست. شما عزیزان پس از انجام هر میکاپی میتوانید از این روش در خانه نیز برای خود استفاده کنید. در این مطلب ابزار فینیشینگ صورت را نیز معرفی خواهیم کرد. حال به  مزایا و کاربرد های فینیشینگ میپردازیم.

مات کردن میکاپ

این روش به خوبی یکی از چالش ها و دغدغه های اصلی افراد که ریختن آرایش بر اثر گرما و … است را برای همیشه از بین میبرد. همیشه پس از انجام میکاپ پس از گذشت چندین ساعت شاهد پخش شدن و ماسیدن میکاپ هستیم خصوصا در افرادی که از پوست چرب برخوردار هستند. با انجام فینیشینگ، میکاپ شما مات میشود حتی اگر پوستتان چرب باشد و تا مدت ها آرایش شما دست نخورده باقی میماند.

آبرسانی به پوست

بر خلاف مورد قبلی در برخی افراد که از پوست خشک برخوردارند ممکن است هنگامی که میکاپ می کنند پس از گذشت مدتی شاهد ترک خورد و یا تکه تکه شدن میکاپ بر روی پوست خود هستند. در این صورت هنگامی که محصولات فینیشینگ مناسب پوست خود را استفاده کنید علاوه بر ماندگاری میکاپ آبرسانی پوست شما به خوبی برای جلوگیری از این اتفاق برطرف خواهد شد.

مواد مورد نیاز برای فینیشینگ میکاپ

همانطور که گفتیم فینیشینگ صورت یک هنر رایج آرایشگری است. باید در نظر داشته باشید که پوست های مختلفی روی فرم صورت های مختلفی موجود است. بنابراین فردی که فینیشینگ صورت انجام میدهد باید از تمامی اطلاعات صورت و پوست های مختلف آگاه باشد. تا بتواند یک فینیشینگ موفق و با کیفیت به مشتری خود تحویل دهد. مواد های مختلفی برای این کار موجود است که هر کدام با توجه به جنس پوست و موارد دیگر که توسط متخصص این کار تشخیص داده میشود استفاده می شود. در ادامه مواد مختلف فینیشینگ را برای شما مطرح کرده ایم.

پودرفیکس

پودر فیکس یکی از پرکاربردترین محصولات فینیشینگ صورت است که برند های معتبر آن نقش پررنگی در میکاپ دارند. پودر فیکس پس از کرم پودر استفاده میشود. برخی افراد با این مشکل مواجه اند که پس از میکاپ شاهد ماسیدن کرم پودر بر روی پوست میشوند. پودر فیکس این مشکل را به  خوبی برطرف میکند و آرایشی مات به شما تحویل میدهد.

پودربیک

یکی دیگر از مواد مورد نیاز برای فیکس کردن آرایش یا همان فینیشینگ میکاپ پودر بیک است. مرحله بعد از استفاده از پودر فیکس، استفاده از پودر بیک است. استفاده از این مرحله در فینیشینگ صورت بسیار مهم است. پودر بیک به دلیل اینکه پودری بی رنگ است ظاهری یکدست و زیبا به میکاپ شما خواهد داد. البته توجه داشته باشید پودر بیک فاقد زینک اکساید را تهیه کنید. چرا که زینک اکساید و انعکاس نور صورت را بسیار سفید تر نشان میدهد که ممکن اس خوشایند نباشد.

البته از پودر بیک برای تمام قسمت های پوست استفاده نمیشود و تنها برای قسمت هایی مانند زیر گونه، تیغه و نوک بینی، بالای لب، پیشانی و زیر چشم استفاده میشود.

اسپری فیکس

یکی از مشکلاتی که افراد پس از میکاپ با آن روبرو هستند پاک شدن یا محو شدن میکاپ آنهاست. اسپری فیکس این مشکل را با حفظ کردن آرایش برطرف میکند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد اسپری فیکس این است که صورت شما را مرطوب میکند و درخشندگی زیبا و بدون چربی به پوست شما میدهد. البته ناگفته نماند که اسپری فیکس در انواع مختلفی تولید میشود. افرادی که از پوست چرب برخوردارند باید اسپری فیکس با درصد پایین چربی برای آنها استفاده شود و افرادی که پوست خشک دارند باید از اسپری فیکس بدون الکل برای آنها استفاده شود.

پودر فینیشینگ

یکی دیگر از محصولاتی که در آخرین مرحله میکاپ استفاده میشود پودر فینیشینگ است. این پودر به خوبی تمام چین و چروک های صورت را برجسته میکند و فیلتری واقعی را بر روی پوست شما می اندازد. بنابراین این محصول نیز مانند باقی مواد فینیشینگ از میکاپ شما تا ساعت ها محافظت میکند.

هایلایتر

این محصول معمولا در میکاپ استفاده میشود. از آنجایی که فینیشینگ، میکاپ شما را مات میکند اگر این مات شدن یکدست را دوست ندارید میتوانید از هایلایتر استفاده کنید و در بخش هایی مانند گونه و نوک بینی خود را براق و درخشنده کنید. استفاده از این محصول خصوصا در تابستان به دلیل بازتاب نور بسیار توصیه میشود.

مراحل فینیشینگ میکاپ

در ادامه مراحل فینیشینگ صورت را برای افراد مبتدی قرار داده ایم. هر چند متخصصان این کار را به طور حرفه ای انجام میدهند. در ادامه با انجام تحقیقاتی از متخصصان این زمینه به طور کامل مراحل فینیشینگ میکاپ را به شما عزیزان آموزش داده ایم.

  1. در مرحله اول گفتیم که از پودر فیکس استفاده میکنیم. برای استفاده از این مواد باید پس از اینکه کرم پودر را زدیم با استفاده از یک پد مقداری مناسب از پودر را به صورت ضربه های بسیار آرام بر پوست میزنیم و پس از گذشت چند دقیقه با استفاده از براش پودر های اضافی را به آرام و با فشار کم از روی پوست بر میداریم.
  2. سپس با استفاده از یک پد مناسب پودر بیک را به نقاطی که پیشتر گفته شد میزنیم و با کمک براش اضافی آن را برمیداریم.
  3. برای اتمام فینیشینگ صورت لازم است که در انتها از اسپری فیکس نیز استفاده کنید. اسپری فیکس را با فاصله مناسب از صورت بگیرید به طوری که پس از پاشیدن اسپری صورت خیس نشود و فقط مرطوبیت آن را احساس کنید. اگر از اسپری فیکس با کیفیت استفاده کنید میکاپ شما تا 24 ساعت بدون تغییر باقی خواهد ماند.
  4. در انتها استفاده از هایلایتر اختیاری است. اگر قصد زدن هایلایتر را دارید از یک قلم بادبزنی استفاده کنید.

جمع بندی

با توجه به تمام مواردی که گفته شد فینیشینگ صورت یکی از مهم ترین مراحل میکاپ است و امروزه در همه آرایشگاه ها استفاده میشود. این کار به میکاپ شما زیبایی و جذابیت بیشتری می بخشد و تا ساعت ها بدون نگرانی میکاپ شما حفظ خواهد شد. لازم به ذکر است که مراحل و انجام فینیشینگ صورت باید توسط متخصصین و افراد حرفه ای انجام شود. البته با آموزش های اصولی خودتان نیز میتوانید در خانه انجام دهید.

برچسب ها:
خدمات آرایشی
مقالات مرتبط